Instrukce k ovládání aplikace SR_VaV

 

Po spuštění aplikace se v levé části obrazovky objeví následující volby:

 

1. Poskytovatel.

2. Účelové Prog.

3. Účelové Jiné

4. Institucionální Zám.

5. Institucionální Jiné

6. Souhrn

7. Kontrola

8. Tisk

9. Odeslat

 

1. Vyplnění údajů o poskytovateli

 

V levé části obrazovky klikněte levým tlačítkem myši na volbu 1. Poskytovatel. V pravé části obrazovky se objeví „Tabulka DP – Základní informace o dodávaném souboru údajů Poskytovatele“.

Vyplňte jednotlivé údaje. Mezi jednotlivými poli tabulky se pohybujte pomocí tlačítka TAB nebo pomocí myši. Nastavíte-li kurzor na název pole, objeví se v rámečku stručná nápověda.

Po vyplnění tabulky stiskněte tlačítko „Uložit“ (Tlačítka „Uložit“ v horní i dolní části obrazovky jsou identická, použijte kterékoliv z nich).

Po stisku tlačítka „Uložit“ se objeví hlášení „Interakce některého ovládacího prvku ActiveX na toto stránce s ostatními částmi stránky nemusí být bezpečná. Chcete tuto interakci povolit?“. Odpovězte „ANO“ („ANO“ odpovězte vždy, kdykoliv se toto hlášení objeví.).

V případě, že nevyplníte pole, jejichž vyplnění je povinné nebo je vyplníte chybně, objeví se hlášení o chybách. Aplikace Vám však umožní vyplněné údaje uložit a opravit či doplnit údaje později.

 

2. Vyplnění údajů o účelové a institucionální podpoře výzkumu a vývoje

 

Po vyplnění tabulky „Tabulka DP – Základní informace o dodávaném souboru údajů Poskytovatele“ přejděte pomocí volby v levé části obrazovky na další tabulky.

 

2. Účelové Prog. – tabulka „Tabulka UA-Údaje o účelové podpoře poskytovatele na jednotlivé PROGRAMY“ obsahuje výdaje na účelovou podporu Národního programu výzkumu, programy výzkumu a vývoje poskytovatelů nebo grantové projekty.

3. Účelové Jiné – tabulka „Tabulka UB-Údaje o JINÉ účelové podpoře“ obsahuje výdaje na hodnocení projektů a návrhů projektů nebo výdaje na mimořádné ocenění z účelových prostředků.

4. Institucionální Zám. – tabulka „Tabulka IA-Údaje o Institucionální podpoře na ZÁMĚRY podle právní formy příjemců“ obsahuje výdaje na institucionální podporu infrastuktury výzkumu a vývoje, výdaje na institucionální podporu výzkumných záměrů nebo výdaje na specifický výzkum na vysokých školách.

5. Institucionální Jiné – tabulka „Údaje o Institucionální podpoře poskytovatele JINÉ než na záměry“ obsahuje výdaje na institucionální podporu rámcových programů výzkumu a vývoje EU, výdaje na činnost „kanceláří“, výdaje na hodnocení výzkumných záměrů a návrhů výzkumných záměrů nebo výdaje na mimořádné ocenění z institucionálních prostředků.

 

Pořadí vyplňování tabulek 2. až 5. je libovolné. Vyplňujte pouze ty tabulky, které se Vás jako poskytovatele týkají.

Po kliknutí levým tlačítkem myši na kteroukoliv z voleb 2. až 5. se objeví tabulka s jedním řádkem. V její levé části je tlačítko „Nový“. Ostatní sloupce nejsou vyplněny nebo je v nich číslo „0“. V případě, že jste již nějaké záznamy vložili, objeví se tolik řádků, kolik je v aplikaci uložených záznamů a tlačítko „Nový“ je nahrazeno tlačítkem „Edituj“.

 

Vložení nového záznamu

Pro vložení nového záznamu klikněte levým tlačítkem myši na „Nový“. V tabulce, která se objeví, vyplňte všechna pole.

Pole UA01-Kód poskytovatele se vyplňuje automaticky podle údajů vložených do pole DP01.

Při vyplňování některých polí se volí z číselníků (např. roky, kódy programů, kódy aktivit). V případě pole UA02-Kód programu se u již schválených programů automaticky vyplní pole UA04-Název programu, pole UA05-cíl programu a dvojice polí UA06 a UA07 vymezující dobu trvání programu.

Při vkládání záznamu o novém programu, který nemá přidělen kód, zvolte v poli UA02-Kód programu z číselníku text „XA-Nový program“

Údaje o výdajích v jednotlivých letech (pole s kódem „XX90“ až „XX94“, např. UA90; UB90,…) jsou uvedeny v tis. Kč a vyplňují se bez mezer.

Vyplněnou tabulku uložte kliknutím na tlačítko „Uložit“. Pak buď pomocí tlačítka „Nový“ vložte další záznam nebo přejděte na další tabulku pomocí některé z voleb v levé části obrazovky. Počet záznamů není omezený.

 

Opravy či doplnění vložených záznamů

V levé části tabulky zvolte kliknutím levým tlačítkem myši příslušnou tabulku. V tabulce, která se objeví, vyberte záznam, který chcete editovat a klikněte levým tlačítkem myši na tlačítko „Edituj“.

V tabulce proveďte potřebná doplnění nebo změny údajů.

tabulku uložte kliknutím na tlačítko „Uložit“.

 

3. Souhrnné údaje

 

Aplikace průběžně sčítá Vámi vkládané údaje. Součty naleznete po stisknutí volby 6. Souhrn v tabulce „Tabulka SP-SOUHRNné údaje za poskytovatele“. Pokud číselný výsledek neodpovídá Vašim představám, vraťte se do tabulek 2. až 5. a údaje opravte výše popsaným způsobem.

Do tabulky souhrnných údajů musíte doplnit zdůvodnění návrhu. a celou tabulku pomocí tlačítka „Uložit“ uložit stejně jako v jiných případech.

 

4. Kontrola správnosti vyplnění

 

Po vyplnění zkontrolujte volbou 7. Kontrola správnost vyplněných údajů kliknutím na tlačítko „Kontrola vyplněných údajů“. V případě bezchybného vyplnění se objeví hlášení „Údaje jsou vyplněny správně“. V případě chyby se objeví seznam špatně vyplněných nebo nevyplněných polí a nelze vytisknout úplnou průvodku (volba 8. Tisk).

V průvodce jsou uvedeny identifikační údaje poskytovatele, navržené výdaje rozpočtové kapitoly na výzkum a vývoj a údaje o osobě, která návrh zpracovala a schválila.

 

5. Vytvoření souboru údajů k odeslání

 

Soubor údajů pro odeslání vytvoříte pomocí volby 9. Odeslat. Po stisknutí tlačítka „Vytvořit datový soubor“ se vyplněné údaje převedou do souboru s názvem „SR2004xxxyy“ ve formátu *.html (xxx je tříznakový kód poskytovatele/správce rozpočtové kapitoly; yy je pořadové číslo verze). Přesný název souboru se zobrazí v rámečku pod tlačítkem „Vytvořit datový soubor“.

Soubor s údaji naleznete v adresáři, ve kterém máte nainstalovanou aplikaci. Tento soubor zašlete spolu s podepsanou průvodkou předsedovi Rady pro výzkum a vývoj.